6 Ekim 2013 Pazar

Polonya'ya Lviv Üzerinden Gitmek

LVİV'DEN (UKRAYNA)  LUBLİN'E  (POLONYA)

Sonunda Erasmus ile ilgili tüm işlerimi halledip sadece Polonya'ya gitmek kalmıştı. Bunun içinde bir öğrenci için En uygun yollardan bir tanesi İstanbul'dan Lvive (Ukrayna) uçarak oradan da Polonya'ya geçmekti.
İstanbul Sabiha Gökçenden Lviv yaklaşık bir saat kırk dakka sürüyor. Lvivde Uçaktan indikten sonra Pasaport kontrolünden geçiyoruz ve Ondan  sonra valizlerimizi alıyoruz. Hep gazetelerde ve haberlerde görüyoruz ama inanması biraz güç ama Gerçektende Lviv'in %85'i kadın olduğu daha havalimanındayken Belli :) . Havalimanındaki bir çok görevli, polis vs. kadın.
Neyse işte Valizimizide alıp dışarı çıktığımız zaman bizi "Yoldaş Taksi" diye taksiciler karşılıyor. Hemen havalimanından paranı Gravni (Ukrayna Parası ) yaparak ister taksiyle ister dolmuşla Otogara gidilebiliyor.

Bu arada 1 Euro= 11 Gravni, 1 Dolar= 8 Gravni, 1 lira= 3.95 Gravni Ediyordu 30 Eylül 2013'te.

Yanımızdaki Ukraynalı ve Polonyalı Arkadaşlar sayesinde bir taksiye 100 gravni bayılıp Otogara gitmek yerine elimizdeki valizlerle biraz yürüyüp (15 dakka, bana o kadar geldi belki yol daha uzundur :D ) otobüs durağına gidilebiliyor.

Ok yönlerini takip ederek sağ tarafa dönüldüğü zaman hemen orada Otobüs durağını görmek mümkün. Otobüs durağından da 10 ve 25 numaralı otobüs-dolmuşlara binilerek en fazla yarım saate Lviv otogarına ulaşılabiliniyor.Zaten son durakta Lviv otogarı olduğu için hangi durakta inecektik, neresi bu Otogar diye etrafta aramaya gerek kalmıyor.

Otobüsler oldukça eskiydi hatta bindiğimiz otobüsün arka kapısını sadece bir demir parçası tutuyordu. Bileti otobüsün içerisinden alınabiliyor.

Otogar çok küçük bir alandaydı ve toplasan 5-6 tane otobüs-transit vardı. Biletler içeriden alınıyor ve kasada bekleyen kadına "Today Lublin " diyerek biletlerimizi 165 gravniye aldık. Otobüs 18:40 gibi kalktı ve kalkmadan önce Pasaport kontrolü yapıldı. Otobüste bir sürü Ukraynalı öğrenci ve Polonyalılar vardı. Sınıra ulaşmak 2 saatimizi aldı. İlk olarak Ukrayna Sınır güvenliği tarafından durdurulup Pasaportlarımız toplandı. yaklaşık yarım saat sürdü işlemler ve Biz Lviv üzerinden Polonya ya geçen belki de son Türkler olduğumuz için Pasaportumuzu toplayan Görevli bize ""Merhaba Arkadaş"" diye selamladı :) Artık ne kadar Türk geçmişse buralardan Allah bilirr :))). Pasaportlarımız dağıtıldıktan sonra tekrar yola koyulduk derken az ilerde Polonya tarafında durdurulduk. 45-60 dakka diğer otobüslerin kontrol edilmesini bekledik. Daha sonra sıra bize geldiğinde Tekrar Pasaportlarımız toplandı ve otobüsten inip valizlerimizi alıp X-rayden geçip Polislerin ve köpeklerin otobüsü aramalarını bekledik. Ukrayna'da sigara vs. şeyler çok ucuz olduğu için birçok kaçakçılık oluyormuş. Bu arama işlemleri de 30-40 dakka kadar sürdü ve hiçbir şekilde kötü muameleyle karşılaşmadan yaklaşık işlemlerin biraz uzun sürmesini nedeniyle( Önümüzdeki Otobüslerden Dolayı ) En fazla iki saat beklemiş olduk. Sonra tekrar yola koyulabildik :) ve yaklaşık 3 saatlik bir yolculuktan sonra Lublin Otogarına ulaştık. Burada bir sürü taksi vardı ama bizim (4 kişi ) valizlerimiz çok olduğu için taksici bizi götüremeyeceğini söyledi. Allah'tan yanımızda bir Polonyalı arkadaş vardı ve Daha büyük bir taksi aradı ve onunla Lublin otogarından Lublin Teknolojiye üniversitesine 15-20 dakkada ulaştık, yaklaşık 20-30 zloty gibi birşey tuttu. Gece yurda geldiğimizde saat gece yarısı 1'i geçiyordu ve bizi yurda kabul ettiler. Resepsiyondaki kadına kayıtlarımız yaptırdıktan sonra odalarımıza yerleştik.