LACOSTE




AUDİ

SHELL


NIKE

GOOGLE

BMV

ROLEX

FENDI

VAKKO

PUEGEOT

ROLLS ROYCE

SKODA

SUZUKİ

MITSUBISHI

ALFA ROMEO

NISSAN

OPEL

VOLVO

Rene Lacoste, Fransız meşhur bir tenisçi ve aynı zamanda
modacıydı. 1926’daki şampiyonayı kazandığında kendisinin tasarladığı beyaz bir
gömlek giymişti. Bu gömlek, nemi tutmaya yarayan hafif kumaştan yapılmış bir
gömlekti. 1927’deki Davis Kupası sırasında, timsah derisi bir bavul üzerine
oynadığı bir bahis yüzünden Amerikan basını kendisine ‘timsah’ lakabını
takmıştı. Arkadaşı Robert Geore, kortlarda giydiği kıyafete bir timsah resmi
çizdi. Timsah logosuda böyle oluştu.
MERCEDES-BENZ
Hırsızların en çok rağbet gösterdiği bir figür. Dünyada en
çok tanınan markalar arasında yerini alan Mercedes’in, üç ayaklı yıldız figürü,
markanın kara, hava ve sudaki gücünü tanımlıyor. Mercedes ambleminin mucidi
Daimler.. Mercedes amblemi, dünyada en çok tanınan marka olmanın yanı sıra en
çok çalınan figür olarak da ilk sırayı alıyor.
FERRARİ
Hediyelik beygir. İtalyan kontesin 1923 yılında firma
kurucusu Enzo Ferrari’ye hediye ettiği at maskot, Ferrari’nin amblemini teşkil
etti. Amblemdeki ana renkler sarı ile kırmızı, firma sahibinin yaşadığı komşu
şehir Modena’yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor.
COCA COLA
Coca Cola’nın mucidi Dr. Pemberton’un ortağı ve aynı zamanda
muhsebecisi Frank Robinson, iki C harfininmükemmel bir estetik yaratacağını
düşündü ve kendi el yazısıyla Coca Cola’nın bugüne kadar değişmeden gelen
logosunu yarattı. Logonun anlamını "Nefis ve Taze" olarak belirtiyor.
AUDİ
Amblemdeki dört yüzük araba birliği için bir araya gelip
ittifak kuran dört firmayı simgeliyor. Audi ismi, firmanın eski
yöneticilerinden olan mühendis August Horch tarafından verildi. Markaya kendi
ismini vermeyen Horch, Latince’deki karşlığı olan Audi’yi buldu.
SHELL
Marcus Samuel, Londra’da doğa hayranlarına denizkabukları
satmak için küçük bir dükkân açtı. 1833’teki bu gelişmeden sonra, baba,
dükkânında kendi işini yaparken Marcus’un oğlu, aydınlatma ve yemek pişirme için
Uzakdoğu’ya gaz ihraç etme fikrini geliştirdi. 1892’de ilk tankerini tutarak 4
bin ton Rus gazyağını Singapur ve Bangkok’a teslim etti.
LEGO

Marangoz Ole Kirk Christiansen, yaşamını bölgedeki
çiftçilere evler ve mobilyalar inşa ederek kazanmaktaydı. Önce atölyesi
çocuklarının çıkardığı bir yangında yandı. Ole Kirk daha büyük bir atölye inşa
etti, ancak bu kez de ekonomikkriz vurdu. Üretim maliyetlerini minimize etmek
için, ürünlerinin minyatür versiyonlarını üretmeye başladı. Bu minyatürler ona
oyuncak üretme ilhamını verdi ve 1932’de oyuncaklarını üretmeye başladı.
LEVİS
24 yaşındaki Alman göçmeni Levi Strauss, New York’tan San
Fransisco’ya az miktarda tekstil ürünüyle yola çıkar. Amacı ağabeyinin New
York’taki tekstil işinin bir şubesini açmaktır. Gelişinden kısa bir süre sonra
bir maden arayıcısı Strauss’un ne sattığını öğrenmek ister. Strauss ona çadır
ve araba örtüsü için branda bezi olduğunu söyleyince “Pantolon getirmeliydin!”
diyerek yeterince dayanıklı pantolon bulamadığından bahseder. Bunun üzerine,
Levi Strauss 1873’te dikişli cep modelini kullanmaya başlar.
Nike’ın çalışanlarından Jeff Johnson, bir gece rüyasında
Yunan tanrısı Nike’ı görür. Patronu Phil Knight, ürettiği ürün için ‘Dimension
6’ adını kullanmayı düşünürken, bu rüya markanın isminin değişmesinde etkili olur.
Ünlü spormağazası Nike adını alırken, logo da 35 dolara bir öğrenciye
yaptırılır.
Google, “googol” sözcüğünün üzerinde oynanılmasıyla ortaya
çıkmıştır. Edward Kasner adındaki Amerikalı matematikçinin yeğeni Milton
Sorotta tarafından üretilmiş olan “googol” sözcüğü 1 ve onun ardından 100
sıfırın gelmesiyle oluşan rakamı belirten matematiksel bir terimdir. Google’ın
bu terimi kullanması, şirketin web’deki ve dünyadaki bilgi selini organize etme
misyonunu yansıtır.
BMV
Ödüllü soru: “BMW ambleminde ne görüyorsunuz?” Çoğunluğun
cevabı: “ikisi mavi, ikisi de kırmızı dört adet alan” olur herhalde. Bu cevaba
katılan biriyseniz, yanıtınızın biraz zayıf kaldığını kabul etmeniz gerekiyor.
Çünkü amblemdeki bu dört alan, dönen bir pervaneyi simgeliyor. Adının açılımı
“Bayerischen Motoren Werke” olan firma, Birinci Dünya Savaşı’nda uçak motorları
üretiyordu. 1923 yılında üretilmeye başlanan R 32, markanın ilk motosikleti
oldu. BMW markasına sahip ilk otomobil olan Dixi ise 1929 yılında üretilmişti.
Mavi-beyaz renkli sembol 1917 yılından bu yana korunduğundan, bugüne kadar
logonun sadece ayrıntılarında küçük değişimler gerçekleştirildi.
ROLEX
Rolex logosu firmanın kurucusu Hans Wilsdorf’un yaratıcılığı
sayesinde ortaya çıkmış. İsmin üzerindeki taç, saat ustalığının işareti, beş
parmak şeklindeki çıkıntılarda saat ustasının hünerli parmaklarını sembolize
ediyor.
Dünyaca ünlü elbise markası olan Fendi ismi İzmirli bir
levanten aileden gelmedir. Ataları İzmir'de Efendizade ailesine mensup olan bu
şahıs, Efendi kelimesinin başındaki E harfini atarak ürünlerine Fendi adını
vermiş.
VAKKO
Vitali ve Alber adlı iki kardeşin isimlerinin baş harflerini
ve Hakko soyadının 'kko' kısmını birleştirerek oluşturduğu bir markadır.
RENAULT

Kübist baklava şekli. Renault baklava şeklinin bulunuşu
30'lu yıllara dayanıyor. Amblem klasik ve durgun şekli ile geleceği simgelyor.
1992 yılında küçük değişiklerle, şu an bütün Renault'larda kullanılan yeni bir
tasarım yapıldı.
PUEGEOT
Peugeot'un asli işi testere ve testere levhaları. Bir aslan
gibi "
Henry Royce 1884'te elektronik ve makine üreten bir fabrika
kurdu. 1904'te ilk otomobilini yaptı. Aynı yıl Londra'da otomobil satan Charles
Rolls'la tanıştı. İkili işbirliği yapmak üzere anlaştı. Royce'un yaptığı
otomobilleri Rolls satmaya başladı. Otomobillerin adı "Rolls Royce"
oldu. Lüks marka Rolls Royce'un kaputundaki zarif şekil 1911 yılından geliyor.
Şekil, tasarımcının sevgilisini temsil ediyor. Orijinal adı "Spirit of
ecstasy"(yeniliğin ruhu). Şekle, halk dilinde "emily" adı
verildi.
Çek sembolü. Skoda'nın daire içindeki kanatlı ok, hayal
eymeyi, itina göstermeyi, hız ve ilerlemeyi sembolize ediyor. Firma, kullandığı
amblemle, bütün arabaların bu vasıflara sahip olduğunu göstermek istiyor.
SUZUKİ
Suzuki amblemi,300 güzel sanatlar akademi öğrencisini
katıldığı bir tasarım yarışmasıyla ortaya çıktı. Firma yetkilileri,
"Uzlaştırıcı" buldukları büyük "S" harfini, yüzlerce amblem
arasından seçti. Amblem, 1961 yılından bu yana Suzuki markasını temsil ediyor
MITSUBISHI
Üç kanatlı baklava şeklindeki amblemde, Samurai armasından
esinlenilmiş (Samurai Erdemi). Firmayı kuran iki Japon aile, tercih ettikleri
amblemin sorumluluk bilincini, centilmenliği ve cemiyetler arası uyumu
simgelediğine işaret ediyor.
Alfa Romeo amblem tasarımı, İtalya'nın Milano şehri ile
ülkenin soylu ailesi Visconti etrafında dönüyor. Kırmızı haç soyluluğu, beyaz
zemin halkı ve köylüleri simgeliyor. Taç giymiş engerek yılanı ise soylu
Viscoti Ailesi'nin armasından alındı.
Markanın, daire içine yazılmış ismi, güneşin doğuşu ile
Japon bayrağındaki beyaz zemin içindeki kırmızı noktayı simgeliyor. Amblem,
dürüstlüğü ve samimiyeti sembolize ediyor.
21 Ocak 1863'te girişimci Adam Opel tarafından kuruldu.
Opel, önceleri sadece dikiş makineleri ve bisiklet üretiyordu. 1899 yılında
otomobil üretmeye başladı. Amblemdeki tekerlek güveni, şimşek ise hızı
simgeliyor.
İsveç'in savaş tanrıçası Volvo arabalarını, İsveç'in
çeliğini sembolize eden daire ve ok süslüyor. Amblemin yaratıcısı, demir
silahlarla donatılmış savaş tanrısı Merih'i simgelediği figürde, aynı zamanda
markanın sağlamlığına işaret ediyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder